09941288782

حتی ایام تعطیل 8 الی 20

کنتور فرعی هوشمند چیست؟

دلیل نیاز کنتور فرعی هوشمند برای مشترکین

در اداره برق، به مشترکین خانگی، تجاری و صنعتی، تنها یک کنتور برق تخصیص داده می‌شود تا مصرف کل آنها را محاسبه و بر اساس آن قبض صادر کند. این کنتور برق، که مرجع اداره برق برای صدور قبض است، به آن کنتور اصلی نیز معروف است. به عنوان مثال، در دانشگاه‌ها، با وجود تعداد زیادی ساختمان، سوله، ورزشگاه و غیره با کابل برق مجزا، اداره برق کنتور اصلی خود را در مسیر انشعاب اصلی برق ورودی به دانشگاه نصب کرده و جزئیات مصرف بخش‌های مختلف را نمی‌گیرد.

حالا اگر مسئول برق و تاسیسات دانشگاه بخواهد جزئیات مصرف هر بخش را به صورت جداگانه و تفکیک شده محاسبه کند، می‌تواند تعدادی کنتور در نقاط مختلف (مانند ورودی‌ ساختمان‌ها و سوله‌ها) نصب کرده و مصرف برق هر بخش را به صورت جداگانه محاسبه نماید.

این کنتور‌ها که صرفاً برای اطلاع از مصرف بخش‌های مختلف درون یک مشترک بزرگ نصب می‌شوند و تحت نظر اداره برق قرار ندارند، به آنها کنتور فرعی گفته می‌شود. یکی از ویژگی‌های مهم کنتور فرعی، عدم نیاز به داشتن مجوز و تأییدیه‌های اداره برق است؛ زیرا قبض مشترک بر اساس کنتور اصلی صادر می‌شود و نه کنتور فرعی.

پویه برق-1 | کنتور هوشمند تکفاز مدل PP1
کنتور هوشمند تکفاز مدل PP1 | پویه برق-1

استفاده از کنتور فرعی هوشمند برای مشترکان

گاهی ممکن است مشترکان، به دنبال مشاهده آنلاین اطلاعات مصرف برق نقاط مختلف شبکه داخلی خود باشند و به دنبال داشتن پروفایل مصرف باشند. در این صورت، استفاده از کنتور فرعی هوشمند ضروری است. این کنتورها، در واقع کنتورهای هوشمند یا پاورمیتر وایرلس با امکان ارسال اطلاعات به سرور تحت وب هستند.

کنتور فرعی هوشمند می‌تواند در انواع تکفاز و سه فاز، در هر نقطه از شبکه بر اساس نیاز مشترک نصب شود و اطلاعات جامعی از پارامترهای الکتریکی در آن نقطه را به صورت آنلاین در اختیار مشترک قرار دهد. بر اساس اطلاعات دریافتی از کنتور فرعی هوشمند، مشترکان می‌توانند به اهداف زیر دست یابند:

1. تفکیک مصرف بخش‌های مختلف در یک سازمان بزرگ.
2. محافظت از شبکه قبل از وقوع بحران بر اساس داده‌های آنلاین کنتور فرعی هوشمند.
3. نگهداری و تعمیرات پیش بینانه برای تجهیزات برقی حیاتی.
4. اختصاص برچسب انرژی برای ساختمان‌ها و بخش‌های داخل سازمانی.
5. مشارکت در برنامه‌های پاسخگویی به بار و کاهش مبلغ قبض برق.

 

آیا می‌خواهید از راه دور بر مصرف برق خود نظارت داشته باشید؟

آیا تجهیزات برقی شما شما بصورت مداوم خراب می‌شوند؟

آیا مبلغ قبض برق شما بیش از حد معمول است؟

 

شرکت توسعه فناوری شهاب تولید کننده‌ پاورمیترهای هوشمند بی‌سیم و گجت‌های هوشمند مدیریت مصرف برق برای مصارف صنعتی، تجاری و خانگی.

حل چالش‌های برق شما با نصب پاورمیتر هوشمند شهاب …

مشاهده محصول

برای مشاوره رایگان جهت خرید محصولات شرکت شهاب با ما تماس بگیرید.

تلفن ثابت:   02188360478
تلفن همراه:   09941288782

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *